Rot ayari Oto Lastik Rot Balans Jant Ankara. UMK Oto Lastik

Rot ayari

UMK Oto Lastik ve Rot Balans

Rot Balans Hizmeti - Güvenli ve Konforlu Sürüşün Anahtarı

Aracınızın güvenli ve konforlu bir sürüş deneyimi sunması için rot balans ayarları büyük önem taşır. UMK Rot Balans olarak, Ankara’daki uzman ekibimiz ve modern ekipmanlarımızla rot balans hizmetimizi sizlere sunuyoruz.

Rot balans ayarı, aracınızın lastiklerinin ve direksiyon sisteminin uyumlu bir şekilde çalışmasını sağlar. Yanlış ayarlanmış rot balans, direksiyonda titreme, dengesiz lastik aşınması ve yakıt tüketiminde artış gibi sorunlara yol açabilir. Bu durum, hem sürüş güvenliğinizi tehlikeye atar hem de araç bakım maliyetlerinizi artırabilir.

Rot Balans Hizmetimizle Sağladığımız Avantajlar:

UMK Rot Balans’ta, her marka ve model araç için rot balans ayarlarını hassasiyetle yapıyoruz. Aracınızın performansını artırmak ve sürüş keyfinizi korumak için profesyonel hizmetlerimizden faydalanabilirsiniz.

Aracınızın yolculuklarda her zaman güvenli ve konforlu olmasını sağlamak için UMK Rot Balans’a gelin. Sizin için en iyi çözümleri sunmaktan mutluluk duyarız!

 

 Sıklıkla duyduğumuz rot ve balans ayarlarının ne olduklarını açıklamaya çalışacağız. Öncelikle bu kavramların anlamlarına bakalım. Rot ayarı, araç direksiyonu herhangi bir yöne çevrildiğinde tekerleklerin de aynı yöne bakıyor olmasını sağlayan ayardır. Dolayısıyla araç ta direksiyonun çevrildiği doğrultuda hareket eder. Balans ise araç tekerleklerinin aralarındaki açı ve doğrultuların birbirine eşit olması durumudur.

Rot-balans ayarının bozuk olduğu; aracın yolda giderken fazla titremesinden veya aracın sağa sola çekmesinden anlaşılabilir. Araç sürücüsü kendisini güvende hissetmez. Uzmanlar her 5 bin ila 10000 km’de bir rot-balans ayarının kontrol edilmesi gerektiğini söylemektedirler. Eğer bir araç özellikle de çukurlu yollardan geçmişse rot-balans ayarının kontrol edilmesinde fayda vardır.

Şimdi de sırasıyla rot ve balans nasıl ayarlanır buna bakalım.

Rot Ayarı Nedir, Nasıl Yapılır?

Rot ayarının, tekerlekler arasındaki açının ve uzaklıkların birbirine eşit olması olduğunu söylemiştik. Bu durumda rot ayarı düzgün olan bir otomobilde tekerlekler arasında açı ve uzaklık farkı bulunmaz.

Eğer araçta rot ayarı bozukluğu varsa bu durumda araç yolda giderken sağa sola çekebilir ve hatta ileri derecede rot ayarı bozulmuş olan araçlar savrulabilirler de. Ayrıca rot ayarı bozuk olan araçların tekerlek dişlileri sıyrılır ve tekerlek çok daha çabuk eskir. Dönüş esnasında tekerleklerden ses gelmeye başlar. Direksiyonun doğrultusu ile tekerleklerin doğrultusu arasında fark bulunması da rot ayarının bozukluğunun sonucudur.

Rot ayarı yapılmadan önce araç rot ayarının yapılacağı istasyona yerleştirilir. İşi uzmanları tarafından her ihtimal düşünülerek araçtaki sıkıntının rot ayarından mı yoksa başka bir sebeple mi olduğu araştırılır. Rot ayarındaki bozukluk anlaşıldıktan sonra çeşitli sensörlerle araç tekerlekleri istasyonun yakınında rot ayarı programlarının bulunduğu bilgisayarlara bağlanır. Bu bilgisayarlar rot ayarının bozukluğunun derecesini bildirirler. Sonrasında ise rot ayarı yapılmaya başlanır ve her iki tekerlek te birbirine paralel olduğunda rot ayarı tamamlanmış demektir.

Balans Ayarı Nasıl Yapılır?

Balans kelimesi İngilizce’de denge anlamına gelir. Araçlardaki balans ayarı ise araç tekerleklerine eşit miktarda ağırlığın gitmesi demektir. Eğer araçta balans ayarı bozukluğu varsa bu durumda araç titremeye başlar. Özellikle de yüksek hızlara çıkıldığında bu titreme daha da belli olur. Bu titreme; eğer balans ayarı bozukluğu ön tekerleklerdeyse daha çok aracın ön kısmında, eğer balans ayarı bozukluğu arka tekerleklerdeyse daha çok aracın arka kısmında görülür.

Balans ayarının yapılması için öncelikle aracın bütün tekerlekleri sökülür ve balans ayarının yapılacağı yerlere bu tekerlekler yerleştirilir. Ardından mutlaka jantların ve lastik basıncının normal olup olmadığına bakılır. Eğer herhangi bir bozukluk varsa önce bu hasarlar giderilir. Ardından bu cihazlarda tekerlekler döndürülür. Tekerlekler dönerken cihazın bağlı bulunduğu bilgisayar balans ayarının bozukluğunun derecesini bildirir. Ustalar da tekerleklerin gerekli yerlerine uygun ağırlıklar koyarak balans ayarını tamamlarlar. Bu tür balans ayarına dinamik balans ayarı denir.

26 Yıllık Tecrübe İle 9'inci Kuruluş Yılımızı Kutluyoruz.


Rot Balans Ayarı

 

 


7x24 Acil Lastik Tamiri

 

Hangi Lastiği Seçmeliyim?

Yazlık - Kışlık lastikler, kar lastiği, dört mevsim lastik derken hangi lastiği alacağınızı, ucuz lastik mi yoksa pahalı lastik mi tercih edeceğinize nasıl karar veriyorsunuz.

UZMANA DANIŞIN

LASTİK OTELİ

Ankara Şaşmaz Oto Sanayide bulunan işletmemizde yazlık - Kışlık lastiklerinizi güvenli bir şekilde saklıyoruz. Mevsim değişimlerinde lastiklerinizi değiştiriyoruz.
HEMEN ARA

OTO KUAFÖR HİZMETİ

Detaylı araç temizliği, araç kaplama, boya koruma, leke çıkartma hizmetlerimiz için tıklayınız

OTO KUAFÖR HİZMETİ

UMK Rot Balans & Oto Kuaför & Oto Yıkama

Rot Balans: 0552 549 71 79

Rot Balans: 0530 123 61 51

 Oto Yıkama  :0541 138 71 06 

info@umkrotbalans.com.tr

Bridgestone Lastik Ankara Bayi Continental Lastik Ankara Bayi Dunlop Lastik Ankara Bayi Goodyear Lastik Ankara Bayi Lassa Lastik Ankara Bayi Michelin Lastik Ankara Bayi Pirelli Lastik Ankara Bayi Yokohama Lastik Ankara Bayi Petlas Lastik Ankara Bayi Hankook Lastik Ankara Bayi Kumho Lastik Ankara Bayi Fulda Lastik Ankara Bayi


Türk Web Ajans